Monday 14 January 2013

Ada Apa Dengan #Bawani #UUM?


Apabila mahasiswa yang dilihat menjadi mangsa, sepastinya lebih mudah mendapat raih simpati. Mahasiswa lebih lantang, berani bersuara. Inilah generasi anak muda sekarang.
Peristiwa 8 Disember 2012 mula mendapat perhatian hanya dalam 1 malam. #justice4bawani #salutebawani #weareallbawani. Forum bertajuk Suara Mahasiswa: Seiringkah Mahasiswa dan Politik bertempat di Dewan Muadzam Syah, Universiti Utara Malaysia mencatatkan sejarah tersendiri buat Bawani.



Trend yang sama juga dilihat sama dengan situasi apabila Adam Adli, Safwan Anang hendak menjadi popular. Cuma berbezanya apabila yang hendak dinaikkan ini merupakan ‘heroin’. Percaturannya sepastinya berbeza.
 Siapa dia?



Bawani a/p Kaniapan dilahirkan di Perak merupakan pelajar undang-undang semester 3, 
akan berusia 28 tahun pada 5 September ini dan pernah bertanding kerusi umum 
dalam PRK yang lepas. Bawani juga turut aktif di luar.
 “With my great comrade & ayahanda Dr Nasir Nashim. Always inspiring his thought”

 Mesyuarat May Day di office PSM pada tahun 2010?
Pelajar UUM
Usah terlepas pandang dan hanya memberikan keadilan kepada gadis ini semata-mata. Lihat pula komentar daripada pelajar UUM sendiri. Peristiwa yang berlaku ini dilihat sama sebagaimana peristiwa di UPSI dahulu. Kerana tindakan individu tertentu, rakan-rakan mahasiswa daripada universiti yang sama mendapat tempiasnya.
Bawani muncul dan memulakan provokasi setelah tamat sesi Q&A dan majlis hampir tamat. Bukannya semasa sesi dibuka.



Inginkan lebih info? Klik < SINI > 


p/s: Jika inilah ikon mahasiswa, teruskanlah. Tetapi jangan pula yang lain mendapat tempiasnya. Ini antara panelis dan Bawani.

No comments:

Post a Comment